Friday, August 13, 2010

apa kata mereka???


Kata MAK....
KAWAN itu ibarat LEBAH..
Habis MADU sepah di BUANG..

Kata BAPAK....
KAWAN itu cantik umpama ROS..
Dipandang CANTIK dipegang SAKIT..

Kata ATUK....
KAWAN itu seperti AIR
Terus mengalir..

Kata NENEK....
KAWAN itu bak BULAN
Dipuja dan disanjung tapi nun jauh di SANA

Kata SAUDARA....
KAWAN itu macam MAKANAN
KAWAN makan KAWAN!!!

Kata ABANG....
Kawan itu seperti LEMBU..
Mengikut sahaja apa dikata..

Kata KAKAK....
KAWAN itu tak ubah macam DURIAN
BAU je busuk, tapi sedap diMAKAN

Kata ADIK....
KAWAN itu macam BISKUT
Sekejap ada, Sekejap TAK ADA..

Kata AKU....
KAWAN itu tidak kisahlah MACAMANA
Walau dia ibarat LEBAH,umpama BUNGA ROS, seperti AIR, bak BULAN, seperti LEMBU, tak ubah macam DURIAN, dan macam BISKUT!!!
Dia tetap KAWAN....
Tau tak sebab apa???
Sekali aku dah kawan dengan dia
Selamanya dia tetap KAWAN aku...
Itu cara aku berkawan...
Cuma adakalanya aku terpaksa berjauhan dengan mereka
Atas sebab-sebab tertentu...
Adakala KAWAN itu menyakiti aku
Adakala KAWAN itu menyengat aku seperti LEBAH
Adakala KAWAN itu sekejap ADA. sekejap macam BISKUT
Dan apa sekalipun...
Selama-lamanya dia tetap KAWAN aku....

(Istimewa untuk semua kawan-kawan aku yang sudi menjadi kawan aku)...... :-)

No comments:

Post a Comment