Friday, December 4, 2009

AKU RINDU MASA YANG BERLALU




(kenangan semasa lawatan ke parlimen dan dalam kelas)



sesekali bila termenung....
baru aku teringat...
oh! indahnya zaman persekolah....
masa cuti ku ini aku banyak mengimbau kembali
detik-detik bersama rakan-rakan masa zaman sekolah...
masa kena marah dgn cikgu...
zaman suka tido dlm kelas...
aduhaiiiii....
paling x boleh aku lupa...
masa f6 pun...
aku n rakan-rakan yang tak lulus bahasa arab...
kena rotan dgn ustaz...mahu x menangis...
menangis bukan sbb sakit..walaupun aku masih ingat aku kena 7kali...
tp sebab malu...dah f6 x patut aku kena...
aku patut buat yang terbaik...
ustaz pun kata "sy nak inilah kali pertama dan kali terakhir sy rotan awak".
sy pun angguk jer...berjurai air mata aku mengalir...
sejak dari itu aku berazam.. x mahu dah kena mcm tuh...
yaaaaahhh!!!
aku buktikan yg aku boleh...
mmg itulah kali pertama dan kali aku kena rotan masa f6 tuh...
kalu bab kena jemur,,,,
kami ramai pernah kena...
belajar masa f6...mmg perit..
tapi...
berbaloi2 rasanya bila dah berjaya masuk U...nak2 lagi bila masuk UKM...
impian ku utk belajar kesana tercapai...alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment